onsdag den 25. september 2013

I aftes

var jeg på Hammel bibliotek.

Bodil Munch har udstillet sine strikke projekter der og i aftes holdt hun en workshop i mønsterstrik.

Så nu har jeg fået startet på mit første sjal i mønsterstrik.
Jeg gør det ikke færdigt, men det er en rigtig god 'strikkeprøve' og jeg har bestemt fået modet til at gå igang med teknikken.

Jeg lærte at strikke i magic loop. Jeg har forsøgt mig før, uden vejledning, men nu forstår jeg både hvordan og hvorfor - så næste gang der skal strikkes på strømpepinde, så bliver de skiftet ud med en rundpind.

Og til slut også 'fidusen' i de flotte farveskift, der er på både Bodil's og Christel Seyfarth's sjaler. At garnet vindes op i 'passende længder' og farver, og splejses under strikningen, så man ikke går kold i løse ender.

Tak til Madam Munch!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar