mandag den 6. januar 2014

Kaffe

Det er navnet på mit nytårs projekt.

Det er en model fra Annette Danielsen's bog "Strik for en stund".

Modellen passer perfekt til at have en tynd langærmet T-shirt under, og man er holdt godt varm her i vinterkulden. Som jo så godt nok lader vente på sig - det ville være rart med lidt sne/frost kombineret med lidt solskin.

Jeg kan rigtig godt lide det enkle, runde bærestykke med mønster. Derudover passer det mig godt at den er strikket oppefra og ned, så er det nemmere at få længden til at passe.

Den eneste undtagelse jeg har gjort i forhold til opskriften, er at jeg ikke er startet med den øverste ribkant. Jeg har fulgt et tip fra Ulla, at vente med den til sidst, så har man mulighed for at lave den, så den lægger sig pænt. Og jeg tænker at det kunne blive nødvendigt på denne, da den umiddelbart ser meget vid ud, og at jeg må tage yderligere ind.

Jeg strikker i Blackhill Højlandsuld fra Garnudsalg.dk i farverne lakrids, havregrød og sandkasse.

2 kommentarer:

  1. Kaffe er en rigtig fin model!

    Ja, jeg hepper også på sne og frost. Mon ikke det kommer før eller siden?!

    SvarSlet
  2. Vejrudsigten siger at det kommer i næste uge - frosten i hvertfald :)

    SvarSlet